dijous, 10 de març del 2011

Les noves tecnologies al currículum de Infantil (Comunitat Valenciana).

La segona pràctica que se'ns planteja en l'assignatura, consisteix en llegir el currículum d'infantil (primer i segon cicle) i analitzar que es diu sobre les noves tecnologies (TIC).

En el currículum s'esmenta en moltes ocasions les noves tecnologies, tant en el primer cicle com en el segon, i com aquestes afavoreixen el desenvolupament d'altres competències, és a dir, treballant les TIC es treballem molts altres aspectes de l'aprenentatge-ensenyament. M'agradaria destacar 5 idees claus que s'extreuen de la lectura:
-Hi ha una concreció molt clara de la necessitat de introduir-les en l'educació com una eina fonamental en la formació de les estructures mentals de l'individu. És una eina més que, juntament amb la resta, ens permet plantejar i desenvolupar multitud d'activitats, moltes d'aquestes llunyanes o impensables anys enrere
-És molt important que el docent estiga format, en l'ús de les noves tecnologies, a més de conèixer l'aplicació d'aquestes en l'educació per tal que siguen valuoses.
-Es considera que les noves tecnologies ja formen part de la societat, que són un component cultural més (concepte impensable fa pocs anys). Es consideren un tipus de llenguatge.
-El fet de conèixer-les no sols es limita a utilitzar-les com a font de informació o de comunicació, sinó que va molt més enllà, es pretén establir les bases per arribar a un punt de coneixement que ens permeta dur a terme produccions, elaboracions...i a més compartir-les amb el món.
-Ens permeten obrir el camp de visió, no tancar-nos en uns pocs conceptes. Ens permetes creuar fronteres...ens fan més fàcil el coneixement del món.

Després de la lectura del currículum i l'extracció d'algunes idees clau, podem arribar a moltes conclusions. En aquest cas m'agradaria exposar-ne la meva. Les TIC són una eina de informació extraordinària, no podem deixar d'utilitzar-les, a més ja formen part de la nostra societat i no introduir-les significaria deixar de mostrar al nen una part de la realitat, del seu entorn. Per una altra banda ens ajuden o creen l'andamiatge per a desenvolupar capacitats fonamentals en un adult, com poden ser : el domini de les habilitats lingüístiques, la selecció d'informació, la socialització...

En definitiva és un mitjà d'aprenentatge a partir del qual es podrien treballar la resta de competències

Aquest tema em planteja una qüestió. És cert que el currículum té multitud d'interpretacions, però, com pot ser que alguns docents en aquesta interpretació passin per alt les TIC?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada